To nowoczesna metoda leczenia niewydolnych naczyń żylnych.

Zamykanie niewydolnych naczyń żylnych jest obecnie złotym standardem w leczeniu niewydolności żylnej. Jest to sprawdzona minimalnie inwazyjna procedura cechująca się bardzo wysokim współczynnikiem skuteczności oraz najlepszym profilem rekonwalescencji pacjenta.

To w chwili obecnej, zgodnie z najnowszymi publikacjami medycznymi, jedna z dwóch najskuteczniejszych metod operacji żylaków kończyn dolnych.

Jak wygląda zabieg?

Zabieg polega na zamykaniu niewydolnych naczyń żylnych, a zwłaszcza żyły odpiszczelowej czy odstrzałkowej przy pomocy cewnika umieszczonego wewnątrz chorej żyły. Na skutek działania fal radiowych chora żyła zostaje zamknięta – poprzez tzw. ablację termiczną i nie ma konieczności jej usuwania. Minimalizuje to zabieg chirurgiczny, zmniejsza w sposób istotny ilość cięć a zwłaszcza eliminuje cięcie w pachwinie.

W ten sposób eliminuje się przyczynę choroby – niewydolną żyłę, która została zdiagnozowana podczas badania USG Doppler. Często pacjent widzi na nogach jedynie poszerzone sploty żylne – żylaki, które są jedynie zewnętrzne objawy niewydolności żyły zlokalizowanej wewnątrz kończyny dolnej.

Aby pozbyć się również tych widocznych zewnętrznie objawów niewydolności żylnej zabieg zamknięcia żyły uzupełniany jest wykonywaną jednocześnie tzw. miniflebektomią, czyli wycięciem poszerzonych, powierzchownych splotów żylnych (żylaków) przez nieduże 2-3 mm nacięcia skóry. Opisane zabiegi przeprowadzane są w profesjonalnie wyposażonej sali operacyjnej, gdzie poza doświadczonym zespołem chirurgicznym nad bezpieczeństwem i komfortem pacjenta czuwa dodatkowo zespół anestezjologiczny. Anestezjolog podczas konsultacji przedzabiegowej dobiera odpowiedni i najbardziej bezpieczny dla pacjenta sposób znieczulenia.

Zabiegi mogą być przeprowadzane jako procedury jednodniowe, jednakże w klinikach prywatnych w których operuje zespół Dr Hamera pacjent ma możliwość pozostania na noc pod fachową opieką medyczną i opuszcza placówkę następnego dnia rano.

Najważniejsze zalety zabiegu leczenia falami radiowymi